Rullat en mil med Blues i öronen


Regnade, men även det är livets krydda. Att trotsa det som många finner tråkigt. För mig är det en charm att åka ut på mina inlines i skymningen med BB King i lurarna när det regnar. Sådan där bara helsoft musik.. Jag hade åkt kanske två km när ett lyckorus bara flög igenom min kropp. Fan, vad vi är lyckliga som fick livet.. Vi som vann racet fram till ägget. Vi tar inte hand om livets alla betydelsefulla ögonblick. Strävar hela tiden efter The Big Thing. Förstår inte hur speciella vi är – allihop på hela jorden.

I dag var The Big Thing min kvällsrunda på inlines. Jag är så uppfylld av livet och önskar att alla fick känna som jag, Nu skall jag njuta av en skittråkig brun banan. Lägga mig i mitt fina badkar med lejontassar och läsa en bok som heter Mirakel.. Små korta historier om just mirakel.

Imorgon skall jag minigolfa med mitt ex och även han som jag debuterade med. Jimmy heter han. Vi lekte doktor med varann redan som tvååringar i Lökken, men avancerade senare i hans källarbunker någon gång i högstadiet. Kan man göra så? När man är gift? Blir inte min man arg då? Han är väl inte stormförtjust, men vet att man inte kan låsa in mig i bur för då blir jag olycklig. Så Jimmy, se till att ta på dig oömma kläder, för förlorar jag eller missar hålet för många gånger, brukar jag bli helt seriöst så jävla sne att jag kastar klubbhelvetet åt just helvete.

Nu skall jag som sagt bada, noppra bort mina fitthår på sidorna för det är det enda sättet jag klarar av att ansa på. Raka går bort för jag får såna jävla bölder och ser ut som en acnemutta. Inte så sexigt. Så noppra en åt gången blir det. Uppskattad tid på en tjej med polska förfäder:
Ca 4-5 timmar. Och då är det bara side burnsen vi snackar om.

Rörmokaren kanske rings i morgon när håren orsakat kaos i rören här i husen.

Posted on 6 augusti, 2008, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

