Folk med image

Jag satt där med Lisa Standsfield i lurarna på buss 513 på väg hem. Den stannar i Björndammen. Jag ser en snubbe kliva på med dreads invirade i en spräcklig bandana. Han är blond, brun, bär en tröja från någon klubb där man utövar någon form av Capoeira i Sao Paolo så jag antar att han bara köpt den men inte ens kan göra en kullerbytta eller ens gå upp i brygga. Men shortsen är militärgröna och sen ser jag det horribla. Han är barfota. Då slog tanken mig att detta var verkligen ett medvetet val av honom. Det ingick i hans image. Det var det mest utmärkande i imagen och han tyckte han hade lyckats så förträffligt med denna. Han var garanterat på väg till way out west där han skulle vara unik..

< —— Kamel?

Då kom jag genast in i min kritiserarverkstad. Men oj vad jag inte klarar av människor med en image. Liksom, han hade kunnat ha skorna på sig och slippa få glas i fötterna men jag hade ändå hajjat stilen. Det är inte praktiskt någonstans att vara barfota, därför vet jag att detta var så genomtänkt från dennes sida. Jobbigt att se på bara!

Sen kom en snubbe i 70 års åldern med en beige rock och uppvikt krage på och satte sig framför mig så jag såg honom i profil. Han hade en stor örn näsa och grått hår. Skrattade ihjäl mig inombords för jag kom på att det precis såg ut som han den dära: ” Durudurududududududu dururuduruduru, go GADGET go”.. Detektiven med helikopterrotorblad i hatten och massa andra finurliga mojänger i skjortärmen. Jag tog en bild på honom med min mobil för att mobilblogga, men kunde inte zooma tillräckligt, men likheten var slående.
Japp det var allt för i dag. Ett hekto lösgodis i magen och med sprängande huvudvärk skall jag tungskrapa mig nu. Förresten har Charlotte såna där färgglada sminkpenslar som man fick av typ mammas granne när man var elva efter att hon städat sin sminkväska och tyckt att man kunde ge dem till en blivande tonåring som bara tar emot allt i sminkväg som bara går. Det var gulligt.
Posted on 17 augusti, 2008, in brasilien, godis, Image, make up penslar. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

