Han hade

Axellångt hår som han oftast bara förde lite snett bakåt med hjälp av sina stora händer. Jag minns än i dag hur hans fingrar såg ut, att det växte lite hår på hans händer nedanför lillfingrarna, precis som på hans far. Han hade en hes röst som var av den allra nonchalantaste sorten. Men alltid glad som på ett: ”Jag tar livet med en klackspark”, sätt. Vitserna och bortpratandet av seriösa ting var det mest utmärkande med honom. Även hans speciella låtval och de rytmiska stegen till präglade hans aura. Radarn för vackra tjejer – som oftast inte var särskilt vackra var ständigt påslagen. Blicken flackade omkring var vi än befann oss. Det var intressant att beskåda, men samtidigt möblerade det om mina organ inombords. Han var så vacker. Lång, mörk, de djupblå ögonen satt nedanför ett par stora ögonbryn som gjorde blicken till en djup avgrund som vem som helst kunde ramla i och dö på stört om man tittade för länge. Leendet var vitt och munnen som ingen annans. Men den rösten. Den där hesa rösten. Jag var helt bortblåst. Det barade osade om honom.. Sex, sex, sex.. Till på köpet var han min och vi älskade varandra.
Jag får ta en paus i från skrivandet just nu.. Ögonen börjar bli glansiga, känns som om de skall svämma över, eller drunkna i sig själva. Mina ögon drunknar i sig själva, för någon tår tänker jag inte släppa.
Han fick mig att växa, jag kände mig så vacker, sexig och som den bästa i världen. Mycket bättre än ”alla andra han haft”. Det var så han sa saker. Jag förstod genast att det var ett par stycken och kunde inte låta bli att undra om jag var den som erövrat hans hjärta på riktigt. Men nu var det ju jag och han, vi skulle erövra världen, leva det bästa liv av alla liv man bara kunde ha. Jag var så kär, det var så passionerat att det skar i hjärtat varje gång han såg in i mina ögon. Som om någon stötte en hel trädstam genom bålen på mig.. Det fanns inget annat i hela världen mer än oss, musik var aldrig så njutningsfull som när vi lyssnade tillsammans. Somrarna var fyllda av upptåg. Rullskridskor hand i hand vid havet, cykelturer till sandstränder där vi bara delade tystnaden på hans jacka. Det enda som hördes var vågornas brus och raspet av den finkorniga sanden då jag kröp närmare honom och la mig på hans bröst och snusade in mitt ansikte mellan hans huvud och bröstkorg. Det luktade Kenzo. Den han hade fått av mig i julklapp. Min älskling, min hela värld. Mitt liv. Varför är det alltid de fina minnena som stannar kvar?
Han dog.
Jag tvingades utplåna honom. Jag grävde och grävde och grävde tills jag inte orkade mer – jag andades, flåsade men fick ingen luft – för jag hade inga lungor kvar, mina händer blödde, hela insidan av min kropp var tom – det fanns bara ett skal kvar mitt hjärta var som ett gamätet djurkadaver, torrt och helt dött liggandes på savannen i väntan på att förmultna. Jag släppte taget och lät honom falla ner i gropen. Vågade jag gå nu? Klarar jag ett liv utan honom? Han grät, bad mig – och var så vacker när det föll tårar ur hans ögon. Det var för sent. Han hade stulit min själ och inte ens gett bort den, mer låtit hyenor slafa sönder den. Sommaren hade precis slutat, det vankades vår fjärde höst tillsammans. Det blev aldrig någon årstid mer. En enda lång höst med tjock dimma och iskallt regn som piskade mig över hela kroppen. Jag var tvungen att födas på nytt. Augusti 04 föddes jag om.. Idag fyller jag 4 år. Grattis Jennie, eller Mamma Jennie som min Frida säger. Äntligen har jag fått uppleva den sanna kärleken igen. Det är att vara mamma!
Undrar ni vem som stal själen av mig finns här en liten intervju med boven i fråga.

Posted on 18 augusti, 2008, in kärlek, parfym, sex, sommar. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Oj oj gumman, det var känsligt det där och jag förstår vart enda ord. Har precis haft sådant jag med. Stulet hjärta kan man säga…

Kommentera

