En snabbis

Ligger naken i min säng. Vem sa att man förlorar sin frihet när man får barn? Förevigar detta moment med några rader. Skall se en film, sova, drömma och lyssna på Stevie Wonder. Kanske äta upp en hel rulle Ballerina nougat, ta mig ett bad – eller nej, det kan jag ju inte.. Har ju hela kissemurran full med sjörövarstygn. Vet inte varför jag skrev sjörövarstygn, med det kändes passande. Nu är det gjort i alla fall och jag kommer snart ha min gamla murra tillbaks.

Mår så jävla bra just nu, njuter verkligen av mitt liv. Jag känner att jag är på väg någonstans nu, men inte riktigt var. Är i alla fall tacksam över att det var jag som vann racet från min pappas snorre och lyckades drilla mig igenom morsans ägg och blev det jag blev.

Självbelåtet? Skiter jag i. I det här landet får man ju inte vara lycklig och tycka om sig själv utan mest vara ödmjuk som det heter. Skiter jag också i. Undra om man skulle ta och ta sig en Citodon och njuta av ruset när ryggvärken, muttvärken och tandvärken släpper. Och jag som skrev nyss att jag mådde så jävla bra. Det gör jag – mentalt!
Posted on 20 augusti, 2008, in ballerina, befruktning, citodon, stevie wonder. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

