Finsk ångest

Undra egentligen vad det är för något? Men jag tror jag har det. Sökte mig till skogs i dag där jag gick omkring och mumlade för mig själv bland böckerna. För det är väl det trädet Bok måste heta i plural? Eller man säger nog Bokarna, fast böckerna lät mer roande. Jag luktar eldad ved, kom någon sån bris från nånstans. Klämde i mig ett helt paket med Wafers också. Sen kom mina sjuka sidor fram. Om någon har en diagnos för detta så välkomna att ge er syn på saken.

Jag började tänka på min Frida som gick nedanför mig och nynnade på ” hejja mamma, kick umöö de e de sushen gööö”. Om jag hade sprungit därifrån eller gömt mig o lämnat henne där i skymningen. Vad hade hon gjort då? Hade hon gråtit febrilt och LETAT eller vad hade hon gjort? Hade hon gått ut på bryggan och drunknat? Det är ett ständigt bollande med dessa hemska tankar i mitt huvud. Att hon är helt utelämnad och hjälplös för såna handlingar OM jag hade varit en psykopat – vissa barn råkar ju faktiskt ut för sådant. Ni som börjar leta upp nummer till Socialtjänsten – fortsätt läsa. Jag tycker det är så hemskt på något sätt att barn är så trygga i förvaret hos sina föräldrar, de litar helt och hållet på dessa. Men att detta missbrukas och hemska saker händer. Se bara på stackars Bobby.. Som jag tycker vi ägnar en tanke åt i dag!
Sen tog jag upp henne och satte min mun mot hennes svala kind och bara andades in. Hon är min själ denna lilla flicka. Är sne på mina kompisar också. Att det alltid är jag som skall dra i stringsen jämt. Orka umgås på era eller era killars villkor jämt. Jag tror jag skall börja gå på Pusterviksbaren om fredagarna och skaffa mig massa såna skummiskompisar som förgyller sina dagar med att lukta i gamla böcker BARA för att det luktar litteratur. Statusen på Al Fakirfronten är fortfarande brutal.. Jag tror jag skulle kunna bli stalker faktiskt. I mitt huvud så tror jag verkligen att vi är i hop. Sen såg jag Ilce bredvid mig i morse.
Posted on 28 augusti, 2008, in fallet bobby, kakor, skog. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Intressant och rolig blogg du har..

Kommentera

