Vadå bredbent?

Det här med vinkännare.. För det första är de alltid från Skåne eller Blekinge. Undra vad för utbildning de gått? Eller så lider de av fruktansvärt livlig fantasi. Jadå, vinet är förnämt, knastertorrt och gav henne en LAVETT i munnen! En lavett ja, ni läste rätt. Var det mot den högra eller den vänstra kinden på insidan av munnen, hur i helvete kan man få en lavett i munnen och vem är det som ger lavetten, vinet eller tungan? Det finns tydligen bredbent vin, vingligt vin, tyket vin, ledset vin, vin som är lite mörkrädda av sig, enbent vin och vin som bryter på svenska. Nästan så många egenskaper att det skulle kunna funka som allt. Lite som Konrads kalasklister som Pippi tankade med när hon var på rymmen. Jag skulle nog behöva ta mig en klunk vin fast jag hatar det. När folk drar klyschan att de skall ta ett glas rött lyssnar jag på Gary Moore, han är mitt vin.

Det här vinet är vindögt och ogillar Norska Skogskatter.

I dag har jag haft deppdag. Ingen lust att varken gå upp på morgonen eller aktivera min dotter. Satte mig på min fortfarande ömma kissekatt och cyklade i väg till mamma. Åt till och med koagulerat grisblod till middag. Missade Idol och somnade när jag la Frida. Nu sitter jag här appigg och smakar lik i munnen. Måste verkligen gå till Dr Dental och dra min ruttna visdomstand. Fast frågan är ju om det ändå kommer att vara värt det. Hångel är ju inte precis en del i min vardag och bebisar verkar inte känna av dålig andedräkt. Hade de gjort det så hade Frida nog velat börja på dagis.

Posted on 3 september, 2008, in vin trött blodpudding. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

