Kan man beundra ett ansikte som man beundrar en tavla? Svar JA!

I all ledsamhet tänkte jag redigera lite inlägg och faktiskt gå ut i höstkylan och röka några bloss – de första på 1,5månad. Men innan det kom jag på att jag hade antecknat ett nickname från cp Nattstad som jag skulle kolla upp. Vid första anblicken liknade det ju han som krossat mitt hjärta och ännu regerar över det tyvärr. Var därför bara tvungen. Jag glömmer aldrig ett ansikte som detta. Han är så vacker. Inte snygg, gullig eller söt. Han skulle kunna fungera som estetisk beskrivning eller definitionen av ”vackert oväder, (fint väder är en klyscha)”. Han kommer fungera som motivation när jag springer mina mil för att tappa överflödiga kilon, eller som min älskare när jag vill bort från verkligheten utan älskare. Precis som musik, bilder eller konst kan väcka en känsla väckte han hela min jävla sexualitet som för övrigt legat i dvala, ide eller faktiskt helt utslagen de sista tre åren. Bonusen var att han arbetade som fotograf – han hade själ, han var djupare än en vattenpöl! Han kan förstå det vackra i konstens värld. Hur kan man haka upp sig på en hunk tänker ni? Men detta är ingen hunk. Detta är ett masterpiece som borde få ställas ut. Det vackraste jag någonsin skådat. Jag vet inte varifrån eller hur denna starka känsla uppstod, fick bara en vision när jag såg honom. Utseende är ointressant i vanliga fall. I dag är det konst, estetik, passion och räddningen på en kväll som kunde slutat i tårar och ett mörkt rum. Jag kommer att ta mig min cigarett och lyssna på Vaya Con Dios, Time Flies, lägga mig i min säng och bara imagine hur det skulle vara att se honom live, hära hans röst – få en helhet. Blunda och till och med känna med händerna hur han känns att ta på i ansiktet. Med risk för att låta desperat och utsvulten på närhet eller helt enkelt en fara för samhället vill jag bara tacka honom för responsen och lånet av bilderna. Om det någon gång kommer arrangeras en utställning med mänskliga levande varelser hoppas jag att DU ställs ut. Då kommer jag! En sista psycho grej bara. Undra hur det egentligen hade varit att ha sex med denne man? Jag hade nog fått för tidig utlösning fast den kvinnliga varianten hur den nu går till.

Han har en hemsida för er som är intresserade av hans art: http://www.peteragoston.com/, annars kan ni bara drömma er bort precis som jag gör. Känner mig som min gamlemormor som dreglar över mörka sydlänningar som äger konditorierna i hennes neighborhood.

Posted on 11 september, 2008, in inspiration, vackra mannen. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. En liten fråga bara, läser din kille bloggen???

  2. Ja, varje dag. Han låter mig vara den jag är på det sättet. Hoppas du kommer tillbaka och läser även du. Tack!

  3. Inte illa må jag säga!

Kommentera

