10 år

När jag fyllde 10 år fick jg en ”skivspelare”, den var inpackad e det där presentpapperet som man köpte metervara av. 1 krona för 0.5 meter.. Man kunde spela ep:s högst upp på maskinen vilket jag ägnade mig åt ofta – jag försökte till och med mig på att lära mig scratcha Twisted Sister´s ”Were not gonna take it” och Kaomas ”Lambada”. Sen kom radiovåningen tätt följt av kassettsektionen strax nedanför. Längst ner befann sig Cd-sektionen. CD! Det var så coolt om man hade Cd. Man kunde skippa med fjärris!! Slapp och trycka ff och rewind för hand och gissa sig fram när introt var över. Denna apparat hade jag fram till år 2000. Jag skäms, men det var så. Jag har för övrigt kommit på att 2000 inte ens var så utvecklat. Jag hade sån dära kasettfreestyle fortfarande när jag åkte till Malmö på helgerna. Det kostade fett mycket att ringa med mobilen, typ 6 kr/min och jag hade finbyxor med pressveck, som NU är RETRO typ. Fan, jag som alltid tyckt jag varit rätt inne. Hursomhelst fyller min syrra Elin 10 i dag och det är kalas givetvis. Hon kommer säkert få en massa Guitarhero grejer, mobiltelefoner osv.. Jag har meckat i hop en lista på saker man definitivt hade förvånat med. Finns ju inget ballare än att se släkten tänka: ” Typiskt Jennie, skall alltid vara så jävla skum.” Fast Svenssons tänker ju alltid bara och himlar med ögonen till varann, men säga något högt skulle man aldrig våga.

  • En dikt skriven på hexameter. (Det är ett sexfotat versmått med fallande rytm som man ofta använde sig av i den grekiska mytologin) Iliaden och Odyssén till exempel.
  • Den där klassiska kokboken alla hem har förutom mitt.
  • Ein fall fur zwei, tung deckarserie från Tyskland. Som bly.
  • Bäddset från Jysk i ungerskt linne.
  • Orrefors klassiska hallongrottor
  • En påse Harry Boy
Jag tror jag kör på dikten faktiskt-och en klase bananer.

Hexameterdikt
Posted on 14 september, 2008, in dikt, kalas, present. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

