flax

I dag kom min man hem mitt i mitt porrsurferi. Inte så att jag gör det i smyg men jag ville glida på vågen ifred. Han såg ut som Rwanda. Han berättade att den gröna trucken på jobbet är skitkass och inte kan lyfta ordentligt, så den hade hakat upp sig. Då hade han gått ur den(!!). Gå ur en truck med last på är ett stort no no in the truckbuissness. Men han fick ju sitt truckkort av Arbetsförmedlingen i ett åtgärdsprogram för de som varit ute i den undre världen för länge och slirat. Antingen mutade, hotade eller mulade han någon för att få detta kort. Då går man ur en lastad truck och får nästan 1 ton skrot över sig som straff för att man har fuskat i baktiden. Även i byggarbranschen måste man vara välutbildad och förstå att man skall sitta i ”buren” hela tiden. Han har i alla fall frågat mig trehundratolv gånger i kväll: ” Undra vad du hade gjort just nu om jag dog”, som om jag skulle suttit och spelat Uno och druckit Ginger ale med grannen och skojat om Yrrol.

Vad fan tror han egentligen? Visst kanske det låter ibland som om jag önskar att han bara kunde ge sig av, bli bög, rymma hem till något looserex som är fulare än mig, ta sig en bowlingmatch med nån polare eller bara ha lite intressen. Men jag önskar för i fan inte livet ur honom! Det är väl att ta i? Nej, jag är allt glad att han är i behåll. Han fick dock en liten rispa på handen som han gärna sticker fram lite diskret och vill ha uppmärksamhet för. Jag har fortfarande inte sagt något om den. I morgon är det en dag innan mitt frisörbesök, tre dagar innan avfärd till hufudstaden och ett jävla tag till julafton.

Posted on 15 september, 2008, in gaffeltruck. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Jag fattar inte. Ska man sitta kvar in the truckbur för att vara motvikt eller? Motvikt för ett ton metallskrot…Sikken bjässe till man du måste ha. Min väger blott 67.2 kg, han skulle välta direkt.

  2. Haha, nej ej som motvikt. Han väger ”bara” 80 o skulle inte vara någon bra motvikt. Men ”buren” är liksom av järn så den skyddar om saker skulle falla över trucken. Istället gick han ur den och skulle försöka välta tillbaka godset, vilket inte var en bra idé.

Kommentera

