No kid today

Inget barn idag. Hon skall raka vägen upp till sin ”Baba”. Baba är farmor på balkanspråk, så ni som inte vet vet. Det är även pappa på arabspråk – kan ibland bli lite jobbigt när jordanierna óch alla Mohammeds hör att jag kallar en blond kvinna prydd med guld upp över öronen och fett high´a heels för baba. Fast de tänker nog bara: ” tybisk svenska familj, man inte veta vem som är qvinna eller mannet, alla bara gnulla fram och tillbaga.” Vi lever ju ändå i ett queersociety där allting kan hända. Kokar ägg som vi skall förtära till frukost. De är inne på haltvimmen snart! Orka liksom.

I dag skall jag vara utan barn som sagt. Då skall jag göra allt man gjorde när man var 11 och kom hem från skolan en måndag. Hoppas på att finna mig ett Nintendo som jag skrev om igår. Blir inte lätt, men om jag så skall rota i källarskrubbar med bultsaxen i högsta hugg så skall jag ha ett nintendo -IDAG!
En parentes bara om bilden här. Frida pekade på araben i fråga och sa att det var Malin i Saltkråkan.
Posted on 15 september, 2008, in arab, baba. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

