jag hatar henne

I dag kom den drygaste mamman på besök till vår ÖF (öppna förskola), tack och lov bara på besök då hon flyttat till annan kommun. Hon pratade med mig, jag var bollplank – svarade alltså bara ja ja ja vad kul. Skröt om att hon alltid handlade sina ytterkläder på POP. Okej tänkte jag. Hon skröt om att hennes radhusköpare hade messat henne och var så glad och nöjd, (för de hade minsann renoverat HEEEEELA radhuset) innan de sålde och flyttade till ”an asstor” villa som de skall TOTALrenovera. Sen snäste hon av en osäker ny morsa som nyss flyttat hit att ”det kanske inte är så lämpligt” att rulla in vagnen i korridoren för att hämta en glömd saftflaska. Jag ville bara bussa tre svarta välutrustade män på henne! För det första: Vem i helvete frågade ens var du köper dina ytterkläder, för det var det viktigaste, att hon köpte just ytterkläderna där. För det andra: Varför tycker svenska morsor att det är flashigt med POP kläder? Flashiga kläder är hemmasydda (såna med kärlek i) eller Burberry, Armani, Ralph Lauren, Gant osv.. POP är helylle och inte flashigt dock dyrare än HM och Lindex mfl. Finns flashigare liksom. Jag har verkligen inte något behov av att hävda mig, men som gammal missbukare av matriella ting särskilt till ens barn – så tyckte inte jag att hon var tuff som handlade på POP. Jag satt där och tänkte: ” Tänk, bara tänk om jag hade varit lika okarismatisk som henne och börjat berätta hur många hundratusen jag spenderat på Gucciskit mm.. Men jag orkade eller hade inte lust – eller rättare sagt, det är inte jag längre. Satt och tänkte på Eisa. Hon skulle varit där. Hon hade hajjat grejen. Jag hade sån ångest varje gång hon närmade sig mig att jag sökte upp Ossians mamma. Hon är soft och jävligt söt. När jag kommit hem undrade jag om andra mammor på ÖF också tycker hon är hemsk eller om de inte ens reflekterat över hennes arrogans? En gång snäste hon av en annan mamma som kallade den där lilla Briomyran i trä som man drar efter sig för hund när det ju för fan var en MYRA!! Sen gjorde jag det jag inte skulle göra. Åkte till stan och överkonsumerade höst och vinterkläder till Frida. För 9500 kronor(!!) Återigen fick man ett återfall. Men för att ursäkta mig lite nu så var det faktiskt inga toppmärkeskläder utan mer kvantiteter utom rimliga gränser och saker jag VET är bra kvalité. Så nu har hon verkligen bergsklättraroverall, Goretexpjux och en helvetes massa annat. Fan vad dyra overaller är. Jag skall på terapi i morgon. Bara så ni vet.

Terapi
Posted on 16 september, 2008, in Gucci, HM, lindex, POP. Bookmark the permalink. 5 kommentarer.

  1. Inte för att vara cynisk (eller jo..), men en tanke slår mig. Hur har du råd att lägga 9500 bara sådär hej hopp? Körde inte din man truck och du är väl mammaledig antar jag? Bara en tanke… må väl!

  2. Du fick ett helt inlägg som svar på din undran. Ha en fin dag kära läsare. Ps, kan inte ni skriva namn istället för anonym så man vet vilka ni är, vill kanske också gå in o kika på era bloggar, hemsidor osv..

  3. Man ”får” inte återfall. Man TAR återfall./Mvh SnusförnuftigJag hajjar ÖF-grejen, Har nog tom bloggat om det för sisådär 1½ år sedan. Allt du tänker har jag tänkt eller kommer att tänka serru. Det är så detta med soulmates funkar.

  4. oh, det är så underbart att vi funnit eachother. Så njutning när man prickar rätt eller när ens ”partner” gör det. Förresten, var i helvete har du hittat bilden på Karlsson fukking på taket när han dricker bärs? Jag har planerat att leta reda på honom och speja ett dygn av hans liv.

  5. Hittade honom på flashback såklart. Helt galet. Jag menar, hur många gånger har man inte undrat och frågat; Whatever happend to baby karlsoon?

Kommentera

