Önskemål

Folk har uttryckt sitt missnöje med att jag aldrig bloggar om dagarna, så jag lovar lovar och lovar att jag skall försöka sluta decka när jag lägger frida på lunchluren. Oftast stendör jag innan frida ens hunnit lägga sig ner på kudden. Skulle vilja ha det filmat någon gång. Vad hon gör när jag sover, för stör mig – det gör hon inte. Hon vet att jag sover och är så gullig och är tyst och bara finner sig i det. Har märkt det på morgnarna. Hon väntar och väntar och väntar. Klappar mig på kinden, kramar mig, vänder sig, sjunger ”Jag må han leva”, byter nappar febrilt, lyssnar när ”killana bankaj” utanför fönstret i vårt kära byggarbetsplatsområde vi bor i. Har hon tur knäpper jag på barnkanalen i smyg. För gör jag det och hon ser att jag är vaken så lyser hon upp som en sol och säger: ”Gomojjon mamma.” Då har man inte heart att inte vara vaken med henne. Nu skall jag bajja, är en get just nu. Bajjet är bara såna pluttar, liksom rasar samman som en hagelpatron i ett rådjur när det snuddar porslinet i toan. Förresten, om någon vet varför i helvete getter och andra djur som bajjar pluttar gör detta och inga korvar – snälla låt mig veta. Har alltid undrat detta.

Lite väl lös va?

Posted on 16 september, 2008, in lunch somna getbajs. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Inget missnöje mot din blogg nenne men jag kan inte sitta vid datorn och inte få lite gott då och då under dagen.. Bästa dig! Chaluda

  2. MEN HELVETE! Det har jag ju OCKSÅ bloggat om. Varför vissa djur bajsar pluttar och kulor. Jag antar att det har med tarmrörelserna att göra, men WHY? Finns det nåt praktiskt evolutionärt med det?Jag ska hitta länkar till mina bloggningar (vare sig du vill eller ej).

Kommentera

