Läsarstorm

Sikket russel det blivit av att jag som är mammaledig och min man som bara kör truck hade råd att spendera 9500 kronor bara sådär hux flux. Jag har ju skrivit i min presentation att han är ex kriminell. Borde inte det räcka som alibi? Han har ju massa rånbyten under sängen. För det första är jag inte mammaledig utan hemma bara. För det andra kanske jag vann massa kosing på Lotto någångång, ärvde en förmögenhet, sparade i ett halvår för att vi handlar bara till Frida två ggr om året. En gång på the vår och en gång på the höst. Eller så har vi investerat pengar i något som gett avkastning eller har skulder upp över öronen-ja vadsomhelst!! Fan, folket! Varför skall alltid svensken fråga sig själv hur i helvete grannen har råd med 12 pizzor i veckan eller det där vrålåket-skit i det liksom! Det är fruktansvärt. Det finns väl hundramiljoner anledningar till att man kan ha råd med saker. Ville bara klargöra detta.

Väntar på min rånarman nu, han är ute med Sickan på en stöt. Sen skall jag slinga bort min polska utväxt på 4 decimeter. Med Frida i knät. Har ingen som kan valla henne under tiden.

Må väl gott folk!
Posted on 17 september, 2008, in pengar. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Så ja, lugna puckar – men det är ju klart att man undrar. Det hör ju inte till vanligheterna att en småbarnsfamilj badar i pengar. I synnerhet om pappan kör truck och mamman bara är hemma. Men som du sa ”exkriminell gangster” förklarar ju allt!

  2. Vem har sagt att vi badar i pengar? Du verkar dra dina egna slutsatser. Att pappan BARA kör truck är inte så bara om det görs på sitt egna företag i mässbranschen och att BARA vara hemma är inte så bara det heller om man drar in pengar på oilka projekt. Jag är övertygad om du är mamma så hade du nog föredragit att spendera tid med dina barn också. Men det känns som om du är butter för att så inte är fallet. En sak till. Förstår man inte ironi så har man inte så mkt att hämta här i bloggen. Men kul att väcka feelings oavsett om de är i form av hat, ilska eller glädje.Peace/j

  3. JAG tror att ni bara går till närmaste sockontor och håvar in cash. Jag tyckte nämligen att din man såg liiite osvensk ut. Och det är så di gör di dära invandrarna.

Kommentera

