Stark?

Frida fick efter mycket tjat smaka på feferoni. Hon drog i sig hela och smackade och lät stormförtjust. Sen pekade hon på munnen och sa: ”getin tikka mej mynne”. Det är översatt: ”Getingen stack mig i munnen”. Hon kan då allt dra till med finfina metaforer den där damen.

Jag och min överbettspolare Ljubica som hon ja tyvärr heter skall börja fjärilsimma har vi bestämt. Undra om det är svårt? Det blir nog en hel del att göra för livräddarna på Valhalla nu i höst i alla fall. Nån spänning i vardagen får det väl ändå vara? Jag menar, hur ofta kommer de hem efter en actionfylld arbetsdag och känner att de räddat en massa liv? Har man tur kanske man får det fartfyllt på jobbet några gånger om året och då innebär det säkert oftast att man får utöva HLR på någon pansionär som krampat och spyr upp en grumlig vattenloska i fejjan på en eller sätta förband på russinhänder med sårskorpor på? För vad är det man är ute efter när man blir livräddare? Rädda liv givetsvis. Det betyder ju att man även vill att folks liv skall vara i fara och då är man ju fan inte det mista sympatisk. För mig känns det bara bra när det spatserar omkring brunbrända, storvadade och softa killar med tar-hand-om-dig-in-case-of-emergency-blicken. De skall se så jävla empatiska och godhjärtade ut, men är egentligen badboys som vill få ligga. Så sitter de i sin glasmonter med flip flops på bakåtlutad stol och lyssnar på lugna favoriter och drömmer om sitt livs livräddning. Där kommer JAG in i bilden. Jag skall fjärilsimma tills jag sjunker och sen skall jag bli räddad. Får se till att dra ut min ruttna tand innan bara annars är risken stor att Frida hamnar på barnhem.
Posted on 25 september, 2008, in feferoni, fjärilsim, livräddare. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Tack Jennie för en dag fylld av trevliga inlägg. Som du vet äter jag gröt till frukostläsning så första inlägget var spännande :S

  2. men skyll dig själv om du äter frukost vid lunch, haha..

Kommentera

