Lekar

Mina bästa och roligaste lekar som barn. (Jag hade en normal mamma och pappa och har inte varit utsatt för några som helst övergrepp mer än tvånget att käka upp de sega jävla grytbitarna mamma brukade göra innan hon fattade att det skulle kokas länge för att bli möra).

  • Snusklekar givetvis. Jag juckade på allt och alla. Camilla på dagis fick alltid ligga underst. O, vad jag juckade. Hennes mamma hittade oss i dockvrån på dagis en gång. Hon förbjöd senare Camilla att leka med mig. Jag gick vidare till Veronica helt enkelt, hon fick till och med vara on top ibland. Sommaren som kom åkte våra familjer till Lökken ihop. Det blev en juckig sommar för mig och Veronica.
  • Fånga katter med hjälp av drickabackar som vi knyckte bakon Hp storlivs på Komettorget som numera är ett gangstertorg där man blir skjuten var och varannan dag, men då räckte det att vara 3 fyllda så var man säker. Sen lade vi tegelstenar på toppen av backarna som vi placerade i skogen och pantade burkar så vi kunde utfodra vår kattfarm. Det var jag och Monica söderström som i dag går på seanser och reser till kambodja med sin batiktröja på sig.
  • Hängde på kyrkogårdar. Vi städade gravar, plockade blommor åt de som inga hade och låtsasgrät framför de finaste gravarna när folk gick förbi för att de skulle tro att vi var arma barn utan far. Det skulle givetvis vara marmorstenar med pelare och guldbeströdda kanter. Ingen sån där i granit med en vit duva på.
  • Åkte spårvagn!!! Utan lov. Man transporterade sig alltså till andra hoods där det fanns främmande karlar med tuffa MGB jackor och egen vattensäng hemma som man givetvis aldrig vågade komma upp och titta på.
  • Kissade i trapphus och återvände några dagar senare för att fnissa åt sitt verk som orakade obehag i de boendes luktsinnen.
  • Göra sura gamla gubbar ursinniga på ett eller annat sätt och visa fick you under tiden han stod och gastade på sin balkong.
  • Råma och bröta i brevinkast direkt i dörren och springa.
  • Diverse projekt som man trodde skulle ha så stor genomslagskraft att man skulle bli lika rik som Michael Jackson. Smultron på strån, loppis, teckningar som man skulle förfalska eller en sång för en tia.
  • Att man var kändis eller rockstjärna. Jag trodde fett på allvar att det skulle bli kändis av mig tills för 4 månader sen typ.

Men först på listan är ändå snusklekarna. De gick inte av för hackor. Den spänningen man hade i kroppen då hade jag önskat mig i dag. Det var finemang att tro att allt var så enkelt. Som Jimmy 4 år sa till sin mamma när hon frågade honom på väg hem från dagis:

”Vad har ni gjort i dag då Jimmy?”

”Vi har knullat.”

”Jaha, vad kul. Hur gör man då då?”

”Man bara lägger sig på nån och gungar, så är det klart.”

Posted on 29 september, 2008, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 5 kommentarer.

  1. DET FOTOT ÄR TAGET HEMMA HOS MIG JU! Spana in dammiga pälsmattan och koola solbrillsen – haha!

  2. Vi lekte Joey Tempest. då satte vi på Final countdown och sen fick den som var Joey Tempest ligga överst och jucka.

  3. hahahhaahha, underbart inlägg=)ha en bra tisdag =)

  4. Kajsa: Än i dag när jag hör den låten blir jag så kåt att jag spricker och jag fattar inte varför. Men nu påminde du mig. Skall fanimej sätta på den nu.

  5. åh herregud! Jag var ju med på dessa kyrkogårdsbesök =) de hade jag helt glömt bort! Nu minns jag den gången då vi strosade runt och fixade fint och vi blev tokskrämda av en liten fågel. Det skall tilläggas att det var sent på kvällen och lite småmörkt. Höll nästan på att skita på mig. Så mycket för tuffa små gravskötare.MEN! den ”leken” som jag minns mest är den då du puttade mig nedför ett isigt berg så att jag ramlade rakt in i en gren och föll sonika ned i marken… hahahaha! Du skrattade så det kom kiss i byxan. Du är bra sjuk i huvudet, men härlig och väldigt bra på att skriva roliga texter. Diggar din blogg Timon 😉

Kommentera

