Det går nog åt helvete

Nu har jag yrsel också. Måste vara hjärntumör, kan inte va nåt annat. Eller? Får checka upp det där på nån diagnossajt. Jag har i alla fall börjat använda glasögonen jag borde använt i hela mitt liv. Jag fick brillor när jag var tre år gammal. De var rosa och rombformade tror jag det heter. Skitstora i alla fall. Hade dessa när vi reste utomlands mest för norgepengarna min bonusfar försörjde oss på under sin korta tid som egenföretagare. Senare kom han på att han gillade disneydags med chips och dip hemma med familjen om helgerna så han tog antsällning på Tefco-ett tryckeri med öststatsarbetsförhållanden istället. Det var ett tryckeri som gjorde chipspåsar och chokladpapper. Gissa vem som hade häftigast inslagna böcker i tvåan?? Doudoudoudoudoudou (retningsmelodin). Jag bjöd till och med en numera gangsterkung på 1 meter grafittiomslagspapper som han kunde ha i sin bänk när han kom ny i klassen. Undra om han typ kommer i håg det i dag eller bara räknar pengar och gram och åker omkring i en skottsäker kärra? Back to the glasögons igen.. Jag köper alltid fel. Sist blev det ett par raktangulära rätt smala. Nu sitter jag här och ser klart litegrann, men mest ser jag själva kanterna runt glasen. Såna där Arne Weise sky news brillor från 74 är nog the grej.

Posted on 30 september, 2008, in gangster, glasögon, kanne, tefco. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

