Middag

I dag cyklade jag och min mamma. Jag frågade mig själv högt: ” Va fan skall man äta i dag då?” Varpå hon svarar-och det är så jobbigt att veta att det komer komma ut ett så förutsägsbart svar att jag nästan började sjunga rövarvisan det högsta jag kunde för att slippa svaret hon gav mig:

-”Ja, det är ju fredag, så då får man ju äta något gott.”

-Ok, jag visste redan svaret men jag frågade ändå: ”Vad är gott då?” (det är så KUL att alltid veta och ha rätt)

-”Ja, nåt kött och pommes med bearnaisesås.”

Givetvis är det fredagslyx med findus pommes och lite lövbiff, men det är bearnaisen som gör susen! Jajemän! Då är det lyx á la lyx. Grande lux liksom. Bara därför blir det Ramennudlar med lite klippta korvbitar i. Bara därför.
Posted on 3 oktober, 2008, in fredagsmiddag. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. fläsk med pommes och bea fick vi fyra dagar i veckan i mitt barndomshem, för farsan stod för matlagningen och kunde inte komma på något bättre, lyx var det när det var annan sås till fläskbiten, sådeså *nickar snusförnumstigt* *eller hur det nu stavas*

Kommentera

