Andning

Vissa människor får fanimej ta och lära sig andas ordentligt. Finns det olika typer av andning som det finns dialekter? Jag hade en kille i min klass 5a som jag alltid hamnade bredvid på skolfoton. Raden högst upp. När fotosnubben skulle ordna till det stod man liksom där och väntade på att han skulle börja knäppa. Där stod jag-tuffa tjejen med snedlugg och fleecetröja från Jc bredvid killen med Dragofrickadillen och kände hur obekväm han var. Han var verkligen rädd för mig OCH säkert pubertalt kåt (undra om han haft sex med många i dag?). Jag mobbades aldrig, men var sarkastisk och spårade alltid ut i mina fantasier om hur folks mammor och pappor säkert hade sex på dalmål osv osv. Det var då jag hörde det. Det susade i hans jävla näsborrar. Jag kände hur irritationen växte och växte. ungeför som när man ser att någon har skitmycket vax i öronen och man ställer sig frågan om de aldrig sett en tops. Till slut slog jag till honom med armen på hans lår och frågade om han hade svårt att andas. Stackaren blev vättskrämd och bättrade sig. Suset var över men syrehämtningen blev säkert kritisk. Jag skall kolla om jag hittar bilden någonstans.

Jag bara undrar än i dag varför vissa släpar med andningen? Ok, om man är överviktig eller nåt. Men såna som jag, som du? När jag andas är det fri passage och knäpptyst. Inget sus, brus eller oljud. Min man däremot har andningssvängningar, han liksom ligger och småsuckar hela tiden. Kippar efter luft. Jag kan säga att ibland stör jag mig så mycket på det att jag vill sparka honom i huvudet eller vrida om plytet på honom. Så påminner han om min äckliga svärfar som förmodligen nu, just ikväll knullar sin nya fru som kom med flyktingbussen i förrgår. Han är 72 år och säger att han knullar som en grekisk bil. När började grekerna bygga vrålåk? Souvlakis och speedos, men bilar?

Fråga inte ens om de omkring mig. Hoppas ni fattar vem som är jag. VERKLIGEN! Killen det handlar om står efter mikrofonfrisyrtjejen. Hon förresten sa inte ett ord på 8 år. I nian började hon helt sonika i karate och krossade tegelstenar med hövvet, satte upp håret i tofs och blev stencool. Precis innan man skiljdes åt för att börja på gymnasiet.
Posted on 9 oktober, 2008, in han som inte kunde andas i femman. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. svårigheter med andningen är tufft att leva med, veta att man stör folk omkring men samtidigt så måste man ju andas. Jag har själv problem med detta, bland annat. Vill du ta mig på låret också, snälla??

Kommentera

