tuff

I dag råkade vi fika med Göteborgs maffiakung, vi snackar 19 miljonersvilla och klocka i miljonklassen-resten får förbli osagt. Han dök upp bakifrån och jag doftade mig till hans ställning. Givetvis hade jag rätt och när min man vände sig om utfördes en sån där hoodhälsningsritual. Jag blir alltid lika imponerad över min radar för såna dära bovar. Till min förvåning var han artig och pratade svenska utan vidare brytning. Han frågade även sitt crew han hade med sig vad de skulle ha. I den kretsen betalar inte var och en för sig och det är liberating. I alla fall för den som slipper ta notan. Underhuggarna är måna om Bossen och hämtar bestick, börjar inte äta förrän han kommer till bordet osv. Det är ett skådespel att se. Betraktaren i mig jobbar för fullt. Det blir lite Hollywood á la Scarface och det är upplyftande fast jag kanske inte skall glorifiera livet de lever. Tycker bara det är spännande att betrakta och ”känna på”, det är ju inte alla humorbloggare som hänger med de stora fiskarna liksom. Jag vet att om jag hade haft penis hade jag varit kriminell tyvärr, fast säkert en sån där finsk muskelknutte med ecstacy i bagageluckan på min Merca 600 och spjutkastarkarriär bakom mig. Undrar vad det var som gick snett i min barndom? Jag har nog bara sett för många Maffiafilmer. Hans närvaro gjorde mig till och med lite kåt.

Posted on 14 oktober, 2008, in mr boss. Bookmark the permalink. 9 kommentarer.

  1. Var fikar en sådan?

  2. Jenna: På fik..

  3. Vad väl det jag trodde..

  4. Inte konstigt att din blogg blir så bra! Vilket material du har att hämta ur i ditt liv. Jättespännande ju!Jag menar, en annan går hemma gravid och sjukskriven pga foglossning och kräkningar… det mest spännande som händer under min dag är när en tradera-auktion går ut (vinner jag??) eller möjligen när lantbrevbäraren kommer körandes i sin gula bil(är det något annat än räkningar idag?).Höjdpunkten igår var när bildrören som visar rött i min tv, gick sönder. Allt är numera grön/blått. Spännande?… tja, beror ju på vad man jämför med liksom. Jämfört med fika med maffiaboss – inte särskilt upphetsande.Jämfört med att sitta hemma och slå vad med sig själv om när det är dags att kräkas nästa gång – jodå…en viss spänningsnivå är det ju trots allt.🙂

  5. Man kan nog vinkla det mesta på ett fabulöst och komiskt sätt, du gör det bra! Men jag håller med dig, jag vet inte varför alltid jag råkar hamna i sådana skumma situations, det bara springer på mig liksom. Som när jag åker för att se Stevie Wonder som jag avgudat hela livet, då bor hela hans familj och musiker på samma våning som jag och man blir bundisar liksom.. Röta, och de gånger är det inte tanden som utlöser denna!

  6. Man kan nog vinkla det mesta på ett fabulöst och komiskt sätt, du gör det bra! Men jag håller med dig, jag vet inte varför alltid jag råkar hamna i sådana skumma situations, det bara springer på mig liksom. Som när jag åker för att se Stevie Wonder som jag avgudat hela livet, då bor hela hans familj och musiker på samma våning som jag och man blir bundisar liksom.. Röta, och de gånger är det inte tanden som utlöser denna!

  7. hej!sett din bloggadress en del nu på ansiktsboken och blev nyfiken!!gaapskrattar ihjäl mig ..fast tyst eftersom jag gör det från jobbet då..hehehemen nu måste du ju berätta vilket jobb du fått och vaddå stand-up??måste ju isf bli ett fan..kraam på digpanni

  8. Som alltid gumman du förvånar en inte med dina upptåg..kram på dej..

  9. Stevie freakin’ Wonder! Jag tyckte jag var lite coool när jag blev lite bundis med Timo Räisänen.. Herregud! Det var i sanning småpotatis jämfört med Stevie Wonder!! Jag är impad! 😀Fick lite blogginspiration av dig plus en galen fågel i mitt sovrum, appropå att vinkla vardagliga saker.

Kommentera

