Friday, lön och galenskap

Ohhhh lönefredag innebär för de flesta kinamatstajm eller ”unna” sig något gott. Definitionen av nåt gott är olika. Men i dag har jag stött på ett par exempel:

  • 19 åringar med lila kassar. Jobbigt att se deras förväntan av kvällen i ögonen. De bara lyser förfest och partylinnen om brudarna och parfym och imponeringstaktik i killarna. Vad skall hända i kväll, vi skall köra på det temat och vara vuxna. Det bästa som kan ske är att man blir publicerad på någon partajsajt och är skitsnygg eller hånglar med sin tjejkompis om man själv är tjej.
  • Alkoholist/sån där go A-lagare har fått deg. Visserligen borde detta ske runt den 20:e-förtidspansionärernas ”unna sig” dag. Men i dag när jag och mamma klev av tåget i Partille, möttes vi av ”Machomantoner”. Jag trodde det var nåt jippo på Zazzis restaurang near by, men det var typ Sonny 55 med skinnpaj, underbett pga tandlöshet och rakad skalle. Han hade med sig the bergsprängare och skulle hänga sig med den längst bak på tåget (här kallas det för att man ”honkar”. Dock honkar man mest på spårvagnar. Tåg i pendeln går lite snabbare. Han sprang längs med tåget, ni vet en sån medspringning som stafettlöpare gör för att mjukt hinna lämna över pinnen.
  • Byggkillar på väg hem. De är pubertala och ölsugna helt enkelt. Kommer vara packade hela helgen hemma i soffan.
  • Familjer som skall äta tacos. Kan inte det komma något nytt snart? Tacos är inte exotiskt eller spicy, kan ni förstå det?

Själv är det fredag hela veckan för mig. Kanske borde börja arbeiten så jag också får vara med och dela fredagskänslan? PS.PS.PS.PS:

Jag är så jävla trött på stövlar över stuprörsjeansen och såna där lite tjockare grövre strumpor i stövlarna som skall synas lite upp på vaden under knät tillsammans med en Sveajacka med pälslina på kragen!!!! SPYYYYYYYR! Men jag älskar folklorestilen. Fan ta alla fjortisar om ni skall söndertrasa den för mig.

Posted on 24 oktober, 2008, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Haha! Ta med spypåsen till Stockholm. Ska bli mig ett nöje – jag har 80-talsstövlar över jeansen 😉 Puss och kram vi ses snart

  2. Är dock säker på att du gör det med egen finess. Ser inte massproducerat ut när Mia har 80-talsboots över jeansen..

  3. Jeans i stövlar är mitt hatmode! Jag minns att jag och min man gick omkring och hatade det när vi precis hade träffats. Det är fyra fucking år sedan. Släpp det!

Kommentera

