Syster igen

Har en syster som är väldigt prillig. Hon är tio år. Vi delar endast samme far och jag fick henne när jag var 16 år. Hos min far är det tabu (År allt tabu där undrar ni? Ja, det mesta förutom glutenfritt bröd) att mobbas eller säga dumma saker om människor. Man skall respektera och acceptera.

Skolkatalogen hade i alla fall kommit. Elin satt och kommenterade massa skumt. I en klass-nerdersta raden: väldigt kraftigt flickebarn. ”Elin som aldrig mobbas” säger:

”Hennes mamma är mattant i vår skola,” varpå hon tittar lite oroligt på mig om jag skall fatta det indirekta mobbet i meningen eller bara låta det bli tyst som det annars hade blivit. Jag asgarvade och svarade: ”Ja, hon har allt fått mer än tre (maxantalet) panerade torskar den där-sicken rulltårta!”

Elin snurrade blixtsnabbt runt och tittade så ingen hörde, sen fnissade hon lite samtidigt som hon skämdes att jag fattade hennes underline=mobbning mot det tjocka flickebarnet i 4:an.
Posted on 25 oktober, 2008, in elin bertman. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

