Blondinbellas Nils och min Kanne

Efter att ha läst Tyskungens recension av Blondinbellas kille Nils a.k.a Storstadspojken har jag kommit på en grej. Han skriver om nån jävla aktion där han önskar sig vintageklockor som jag BTW vet får åka till rymden. Såna där Omegas. De är nämligen klockorna som får rajda med upp till spejset (en viss modell) när det bär av dit. Hursomhelst vill jag bara tuffa mig med en sak som kanske gör honom lite avis.

Min bonuspappa Kanne som numera ligger i S:et (han ligger som i ett s alltså) på sin sofflank och säkert äter vaniljglass med jodnötter stödda över och väntar på Bonde söker fru eller nåt annat helylle program-hade en farsa som hade hänglsen och var sailorman. Ni vet Baltiskt rävgift på Hisingskt farvatten och Karl-alfred pipa. Han var en jäkel på att fiska, ro eka, rensa spätta och vara rejält full samtidigt. När han dog fick vi hans tillhörigheter varav en sådan där Omega som Nils vill ha. Ha ha, Nils! Ingemar hade en sån och du har ingen. Du får BE Slangbella KÖPA en till dig eller plädera till dig en på den där auktionen. Kanske hjälper dina juridikstudier dig att vinna målet?

På tal om Kanne så heter han egentligen Lennart. Min bonuspappa alltså. Funnits i mitt life since 1984. Han är en speciell jävel. Han gossar med sin mustasch när han ser på tv och ”steppar” när han behöver kissa eller provar nya jeansbyssor. Typ står lite bredbent och klampar ner foten tre gånger på ena sidan och sen tre gånger på andra sidan bara för att maka sure att de skall vara bekvämt. Han har också skinnväst och en förkärlek till släpkärrsutflykter till Puttgarden.

Låter som en white trash snubbe, men han är lik en sydlänning och har faktiskt ett ortodoxt guldkors och guldkedja runt halsen. Jobbar på Lindex. Han älskar tröjor man köper i grekland med bisarra skämt/illustrationer på.

Den ende på hela denna jord som kan lugna mig vid en eventuell maginfluensa. Han höll mig i handen när jag var lite och skrek:
-”Kanne, e de farligt o spy, säg att det inte är farligt!”
-”Nej, Jennie det är inte farligt.”
-”Kan man dö Kanne, säg igen att det inte är farligt!!”
-”Nej Jennie, det är inte farligt.”
Dessa rader upprepades minst under 10 minuter om och om igen.

Posted on 25 november, 2008, in Kanne VS Nils utan Omega. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Kanske ett helt meningslöst meddelande, men det roade mig gott mitt i natten när jag inte kan sova. Kanne verkar helskön, speciellt mustachplockandet och jobbet på Lindex. fuck you very much.

Kommentera

