Countrytext med feeling i

16.00

Jag är lite skraj att jag håller på att bli en countrytjej. I dag har jag flanell, jeans och traktorskor. Jag kan plöja en åker med mina skor. Palladiumpjux. Jag har ialla fall bestämt att om jag någon gång skall skriva en låt skall den heta: ”Working man in a working blues” Läs det på Nashvillska.

20.46

Jag skriver detta lite senare än raderna innan. Nu är min låttext klar. Jag skall bli bättre på garageband och sedan tonsätta, för jag har en egen melodi. Men här är texten:

Working man in a working blues” (inte blues som i genren utan mer som i skjortan)

I work all day and my man is whore

I like beer, won´t you give me more

My wife stinks, like a badger with a

big fat old, smokey bone

ref.

Giiiiiive me time to think

eeven if I don´t can blink

Sugar won´t you lay down here

and listen to the funky beat

My old dad use to hit me raw

we use to fish with a flying lure

The kids don´t lie about the school

they only steel their grandpa´s tool

ref.

Giiiive me time to think

eeeven if I don´t can drink

Baby won´t you hug my dog

and say goodnight to the big fat frog

Dirdi’ Ol’ Jennie 1956

Posted on 14 oktober, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

