Finnar

Jag såg nyss på Facebook att min barndomskompis lagt ut ett hett erbjudande på sin status. Hon har ett efternamn som slutar på kainen och är finsk.

Hon frågar om någon vill komma på spjutkastarträning. Det är skitkul ju. Jennie kommer i trikå och tar ett avstamp med ett djungelvrål. Jag hade skrattat så jävla mycket om jag fick göra parodi på det.

Jag och den här tjejen åkte med finska yxkastarföreningen till Säfsen en gång. Det är tydligen ett fjäll. För fattiga. Säfsen. Smaka på det ordet. Låter som en slafsig hundmat som någon som heter Håkan har uppfunnit. Håkan är ett jävla namn det också. Kan liksom vara vemsomhelst. Allt i från borgare till slashas.

Tre Håkor jag minns:

Håkan i Sune.

Håkan min handbollstränare. Han hade inga tänder och så ut som Bulldoggen i Tom och Jerry.

Håkan kråkan kraxmaskin.

Posted on 19 oktober, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

