Åldersnojja

Tänk att jag skall acceptera att mitt barn kommer vara färskvara och jag utgången. Tänk att jag kommer bli gammal med torra slemhinnor, kort frisyr, ögongojs och halgus valgus. Jag har bett Charlotte att när vi sitter där på ålderns höst att vi skall peka mot varann och asgarva över hur vi ser ut och jämföra med snyggtiden när man var ung. Alltså jag skall peka på henne och skratta och hon på mig. Sen skall jag fråga: ” vad skrattar du åt”. Då skall hon svara: ”Du e ju gammal!!!”

Jag inser hur viktig fostran är. Att fostra så att det är rotat i barnet att man tar hand om fattighjon som sin mor och inte lägger in dem på hem där de bara får syntetisk mat och lervälling.

Det måste alltså bli en form av manipulering av äldrevård i tidig ålder.

För jag är helt säker på att jag kommer vara ett fattighjon. Inget arv efterlämnas. Men några fina dyra väskor, det får Frida. Om jag inte pantat dem tills dess.

Posted on 4 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

