Stockholmsuttryck

I dag har jag hört på rejäl rikssvenska: ” Vi hade ett jättebra samtal verkliigen, om marknadsföring”

Det är en sliten klyscha i Stockholm, alla håller på med reklam, marknadsföring och gillar ordet byrå. Ändå älskar jag staden och folket.

Fast allihop kan franska och vill åka till Bretagne och sånt. I Bretagne kan man tydligen dricka Cognac och snacka lagrad ost, för man kan ju kan franska som sagt. Man vill ha det lantligt och pittoreskt. Pittoreskt börjar bli klyschigt nu. Till och med vintage och rustika saker.

När sånt blir klyschor, hoppas jag att man börjar tycka det är tufft att våga bo i förorten och förstå hur mycket det berikar. Från botten.

Att Leila K blir kultur.

 

Annonser

Posted on 4 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: