Min första pojkvän

Han spelade bara fotboll och gillade BMX. Hade en dvärgpudel, mörkt hår och en egen väggtelefon. En brevvän i Brasilien som var tjej. Fan, vad jag hatade henne. Jävla tjej…

Vi brukade mest hångla i torkrummet och så. Vi lyssnade ofta på Fugees. Han brukade dansa till ibland eller snacka om nördiga saker. Jag tyckte det var mesigt. Jag undrade mest hur det kändes att knulla. Eller, när skulle tretimmarshånglet leda till nåt?

Jag gjorde slut med honom för att jag träffat en polsk zigenare. Jacob skulle hugga honom med kniv då. Med gråt i röst. En gång kom hans mamma på oss i ett toplesshångel på en klippa. Han fick åka med till mitt landställe OM han sov i en annan säng. Den sommaren sprang vi ner till havet i ett ösregn hand i hand blott 14 år gamla. Han i sina IFK-Göteborgshorts och jag i min limegröna bikini.

Såklart det tog slut. Vi har inte setts på länge. Vi känner inte varann längre. Men jag är mäkta stolt över vad jag vet nu.

Han har hittat sitt kall

Jag är stolt och glad.

Posted on 8 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Kom in här helt av en slump. Tyckte din text var riktigt fin, kände igen mig och den berörde mig. Älskade avslutningen och den kärlek till dig själv och världen som du visar med den. Och den där Jakob som är ute och fotograferar precis som jag vill göra. Oändligt är vårat stora äventyr.

Kommentera

