Fertil ålder

Ovarier ”äggledare” ligger tydligen i något bälte i magen som heter Ovidukt. En sorts anatomisk bukt. Bay eller vad man nu säger på engelska. Inte så nära Hudsonfloden och de har inte varit med i Gulfkriget. I alla fall:

Mina äggstockar är fulla med talang och frisk vilja, det är ju bra med ambitioner . MEN! De kan tala med mig och jag gillar inte det. Skall bli helt vansinniga så fort det är dags att ägglossa; de vrider sig och orsakar osämja i restan av bukhålan. Är de ivriga, vad vill dem? Sen när lossningen är över följer en period av skitsurhet från min sida. Varje månad utan befruktning ses som ett nederlag av the äggleaders tydligen. De visar ingen bra förloraranda. De borde fostras, fast utan foster.

Påverkar det en kvinna så tror ni? Påminner om att : ” Hallå, du är fertil, varför skaffade du ett barn för fyra år sen utan att ha använt våra ägg efter det”? Tycker mina äggstockar att jag är otacksam som inte låter någon befrukta mig? Känner de sig lurade? Jag aktar mig för befrukting nuförtiden. Det är då avhållssamhet som är grejen. Nästan.

Jag önskar verkligen att mitt hjärta och sinne ville hjälpa er, äggstockar. Men inte just nu. Kan ni inte vara snälla att sluta påminna mig om hur dålig förvaltare jag är? Typ, Frida kommer snart få mens. Se det så. Jag blir mormor om 20 år.

Ligg i bukten Ovidukten och lura. Ta det inte personligt, för det är inte ert fel. Här kommer en finsk illustration på… öh, systemet.

Posted on 10 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

