Gå på lina

Jag känner numera en riktigt lindansare (ingen sån fuskis som i Pippi på rymmen när man ser att hon går på en bräda). Liv vet inte riktigt hur man sitter som folk. Hon vet bara hur man sträcker ut. Hon är yrkesskadad. Sträcker ut vristen så mycket på möten så att kaffekoppar flyger åt helvete.

Hon har en stark spinal utan bråck och hållning i nacken. Hon kommer förmodligen aldrig få halgus valgus eller vad det nu heter. Det roliga med den här flickan är att hon glider förbi min granskningsnämnd.

Jo, jag har en sådan i mig. Granskar allt och kan oftast hitta skit i alla människor. Men inte hos Liv. Liv har en tjeckisk-nånting-hundras som är i sina trettio. 3,5 hundår. Är typ lika gammal som mig. Hon börjar också få lite botoxbehov i pannan. Vi är rätt lika. Livs hund och jag. Fryser jämt och rynkiga pannor. Vi har likadana vinterjackor.

Liv gillar italiensk smörsång och har stor blomma i hårknuten. Hon skall aldrig mer jobba som servitris tycker jag. Jag hoppas att min dotter blir som Liv. Vacker istället för bimbosnygg. Som har ett alternativt yrke. Man vill skriva en barnbok om henne. En barnbok som belyser ämnet att man kan bli vad man vill. Att man inte behöver bli civilekonom eller socionom alla gånger.

Liv är lindansös.

Posted on 12 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

