Breaking news

Det har varit stormiga dagar. Eller två stormiga veckor. Jag har haft mitt livs tuffaste tid. Jag har varit borta från min dotter i 14 dagar, jag har gått på bio och gråtit åt en film (jag har alltså känslor), åkt kommunalt överallt i Stockholm, besökt naprapat och fixat en tre år gammal rygg, lärt mig allt om gamblers, lärt känna mina känslor, gått ner fyra kilo, flygit helt ensam… Lämnat min make. Eller i alla fall äktenskapet och kärleksrelationen. Jag kan vistas i samma rum som honom nu. Jag behöver inte ge av mig själv varken fysiskt eller mentalt. Jag spelar aldrig teater mer. Vi samarbetar och hjälps åt. Han har förstått nu och är förkrossad med blödande magsår. Men han slipper leva med en fru som ljuger varje dag. Han förtjänar genuinitet och någon som vill ligga sked.

Jag låg aldrig sked, pussade aldrig, kramade aldrig, ingen middag klar någongång, flydde hemifrån. Ensamma kvällar och helger. Jag lärde min dotter att inte älska. Hon skall veta hur man älskar.

Vi är en familj, fast på ett annorlunda sätt. Vi kommer inte bråka. Vi kommer överens. Vi delar på saker. Hjälps åt.

Ni som är olyckliga; gör något åt det. Man har bara ett liv. Om jag gjorde det – kan alla göra det.

RIP, Jennie&Ilce.

Posted on 14 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Tycker att detta var så fint skrivet, inlägget biter sig fast och berör mig.
    Jag har läst det hur många ggr som helst. Kanske för att jag känner igen mig och tycker att du är modig. Skrämmande saker !
    Lycka till och grattis för att du väljer kärleken. Kanske inte idag men i resten av ditt liv.
    Trine

Kommentera

