Min bästa väns bajs

Min bästa vän har en del egenheter för sig. Hon skulle låsas in om det var 60-talet. Lillhagen har numera stängt, men där hade hon suttit och vaggat annars, med en kraftig eyeliner. Nu är det 2010 och man kan vara knivhuggartjej och gå fri på gator och torg.

  • Panilla har ben. Håriga ben. Man kan säga att det är hennes vinterben. Med dubbar. Dubb-ben. Hakkapelitta Nokian. För arktiskt klimat. Hon själv kallar dem bara orgninalben.
  • Panilla bajsar beck. Hon sket ut ett djur en dag, något murveldjur. Jag fick ett mms där hon frågade mig vad det var hon hade kunnat tänkas bajsat ut. Jag gissade på lanugobajs.
  • Panilla ammar sin tremånaders bebis med sin överläpp. Om barnet skriker för mycket kontrar Panilla med: ” Jag har fan fött dig, vad gnäller du för?”
  • Panilla äter inga saker. Bara torr mat utan gojs. Men kaviar äter hon minsann.
  • Hon är arg för att man måste amma från bröstet och inte har en vårta i handen. Då kan man inte ens ha Ed Hardytröjor på sig.
  • Panilla är avlång i ansiktet. Som en Buffalokänga på längden. Den som bara Shatila fick ha sjuan. Man hade fått skåp på den tiden.
  • Vi har döpt Panillas barn till ”Pile” i dag. Det betyder fågel på kroatiska. Härmed heter Liv Pile i smeknamn.

Nu skall vi spela in en film. Att elevator är bra för barn.

Vinterben med dubb, vilket betyder att hon inte får gå på Friggagatan längre.

Posted on 15 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

