Finnar och spanjacker

Jag hatar när finnen finns där och man klämmer. Så kommer det bara blod. Eller blød som man säger på danska. Jag känner nu skitmycket att jag vill googla efter hur man säger det på latin också. Sangre på spanska. I Spanien är man skitbra på att fickparkera. Jag har aldrig fattat hur man kommer ut när man inte kan backa eller köra fram? Är det därför mañana mañanauttrycket finns? Man väntar liksom till nån åkt bara så man kan komma ifrån. Under tiden säger man ”mån, mån”

Men vad fan. Varet som finns i finnen, det gör sig påmint men ändå när man klämmer så skall det stanna i sin ficka. Vill det inte ut så kan det inte bukta i onödan! Bukta bara om du vill ut.

Jag skulle i alla fall vilja ha ett hus i en bukt. Vilka bukter är fina? En bukt är en benämning på en bred och mjukt rundad inskärning i en kustremsa. Jennie i Cannes till exempel.

I alla fall inte i en viadukt.

Posted on 17 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

