Släktforskning

Jag slutar alltid forska när det inte finns bilder på personerna längre.

Kvinnan till vänster är min mammas mammas mammas mamma; och kanske är det av henne jag ärvt en otränad sätesmuskel?. Den lilla flickan är alltså min mormor. Kvinnan till höger, min gamlemormor. Hon som snor underkläder till mig i sin tvättstuga och har HaloGenlampor hemma. HaloGen, med betoning på G:et. Hon tror det har med Jugend att göra. Att det skulle vara fint liksom. Sen var hon ju betrodd också. Hon hade nycklar till alla dörrar på sin tid som butikschéf på Gillblahds. Då pojkar inte är så mycket värda i vår släkt, kan inte mer sägas om honom än att jag vet att han typ håller på med bolag och Gamlastanvåningar i dagsläget. Björnjakt i Kanada är tydligen på tapeten ibland också.

Posted on 17 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. det finns en särskild sida på internet som innehåller gamla bilder på mina släktingar. jag kan sitta där i åratal och stirra.

Kommentera

