Park Lane fick besök

I går skulle det sladdas Audi a3 i snömodd med Michaela och Camilla. Mina frisörer och musketörer. Sen ångrade vi oss och tänkte att man kanske skulle fira min nya frihet med att gå ut. Jag är ingen ”partypingla” som syns i vimmel eller är ute mer än två ggr om året. Men vi krullade mitt hår med plattång och skit. Tog till och med roll on på mig.

Det blev Gucci, päls och stajl för hela slanten. Jag såg till slut ut som en sån där klyschig galleriatjej som poserar på finest.se. Jag har inget emot att variera mig. Man kan ju inte jämt se ut som en kommunistisk mexikansk konstnärinna. Off we went med pälsar och lockbeteshår. Till Park Lane. My God. Jennie på Park Lane. Det är nästan som att köpa Buffaloskor.

Jag kom fram till saker:

  • Killar som vet vad haram är utan att vara blatte själv är bra. De är liksom pålästa och man vet att de inte försöker smita från att betala en cocosboll åt en på en eventuell date. (Vi tjejer har mens och får föda barn, ni killar får fan vara dem som bjuder)
  • Killar som är 22 till exempel. Alltså småglin, kan vara större än mig. Jag är alltså inte längre starkare än de där småpiltarna som jag nacksvingade ner lätt som en plätt på brottningsträningarna på nittitalet bara för att jag är äldre.
  • Jag gillar inte folk som diggar och sjunger med utan talang. Sluta sjunga i bara refrängerna om ni inte kan resten av låten. Det är avtändande när man ser att andra versen sätter i gång och ni helt sonika börjar svamla egenpåhittade ord som man gjorde när man sjung låtsasengelska som barn. Men med bibehållen entusiasm i mimiken. (Grova miner och inlevelseuttryck)
  • Tjejer är så roliga när de skall ragga. De skall minsann låtsas att de inte raggar. De var bara ”tvungna att hälsa för killen var så lik nån de kände”. Älskar att betrakta kvinnfolk som skall försöka.
  • Om jag raggar (fast det gör jag inte), skulle jag mer säga: ”fan vad du är snygg då, har du tjej eller skall vi börja känna varann”? Rätt på. Inga jävla genvägar.
  • Jag älskar mitt beslut att inte förtära alkohol. Man är med i matchen och det verkar som att det uppskattas. Jag tog två shottar i går, för att karismatisk homme bjöd på ett kreativt vis.
  • Vad få orginal det finns. Jag saknade orginalet.

Jag är lycklig. Jag är mamma, i mina fina år, satisfied, har de bästa vännerna man kan ha och ser fram emot livet.

Bild 1: Jag och ”lillebror”. Bild 2: Jag con El Anko. Bild 3: Klyschig tjej.

Posted on 20 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. När jag är nykter (bland packat folk) känner jag mig som en åskådare och så sitter jag där och bara analyserar allt och alla (vilket även du verkar göra). Men världen är så jävla ful att jag inte vill analysera, så jag super mig dyngrak istället.

  2. Malin Bergendahl

    Visste väl att jag skulle gått till park lane igår… hade vart kul att springa på dig där! eller det hade vart kul var som helst egentligen.

    🙂
    Malin

  3. Lancia: Jag önskar jag vågade bli full.

Kommentera

