Mitt och Fridas house

Jag och Frida skall flytta till ett hus. Jag tog huset trots dyrheten. Vi kommer ha en brasa, en trädgård med stor altan. Sol från morgon till kväll. Jag har nära till min pappa och mina systrar. Frida kan springa dit själv och leka. Vi har en sjö 200 meter därifrån. Säkert myggtät miljö, men skit samma; vi smörjer oss med diesel.

(Visste ni att en by i Bosnien har asamycket oil, men de fattar inte riktigt grejen med den. De använder den som lotion mot mygg)

Jag är glad och spänd på hur det skall bli att bo själv. Saker som kommer bli kul:

  • Jag skall bara ha udda dricksglas. Jag tror att man latent präntar in mångfald i Fridas psyke genom att göra sånt.
  • Jag kommer behöva ved. Jag kommer alltså kunna sitta på kvällarna och lyssna på Chavela Vargas och slippa frysa bredvid en brasa. Vintrar blir kul.
  • På sommaren äter jag och Frida ute.
  • Konstfoto och surrealism kommer pryda mina väggar. Jag kommer inte ha möblemang, bara atmosfär.
  • Jag har en bred murad utbuktning i rummet på undervåningen. Man kan alltså ställa fina saker därpå.
  • Jag har ett lejontassbadkar i granit. Det kommer göra sig så bra.
  • Jag kommer träffa min far oftare.

Jag är i harmoni.

Posted on 21 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

