Mitt livs viktigaste pizza.

image

Jag gråter inne på en pizzeria. Störtgråter. Min morbror lever på skör tråd. Han fyller 46 idag och har fyra barn. Han önskade lite blygt en pizza men skrattade bort det. Som att det skulle vara för mycket besvär att be om det. Jag satte mig i bilen och racade ner till Kungälv stad. Sa åt pizzerian att göra den bästa Calzonen ever åt min morbror som var sjuk. Det är svårt att hantera att jag kanske bistår med något som skulle kunna vara det sista någon äter i sitt liv. Det här pizzaköpet är det största och mest betydelsefulla jag kommer göra i mitt liv. Det gör mig ledsen att han inte krävde pizzan. Att han dumskrattade bort sin pizzaönskan som om den vore omöjlig eller löjlig. Jag kommer med vilken mat han vill varje dag om det skulle vara så.

Jag är så jävla ledsen. Jag är hjälplös och ser honom framför mig utan att kunna hela honom. Jag kan bara ta in ögonblicket i mitt hjärta och etsa fast det. Jag vill inte att du skall lämna oss morbror.

Hur åker man hem från någon på sjukhus? Det kan ju vara sista gången man får en levande kram.

Tänk att en pizza kan bli viktig. Tomat, ost och skinka.

Posted on 22 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

