Dröm

Drömmar är egentligen av högsta integritet. Är man lite mer bright än andra kan man lätt syna en annan människa genom dess drömmar.

Eftersom den här bloggen saknar integritet kommer de här:

* Jag drömde att jag var utomlands, på ett ställe med blått hav och sol. Där hade jag fått världens finaste undervattensbilder på mig och mina bröder i ett exotiskt fiskstim. Vi bilade via Rumänien till resmålet.

* Jag befinner mig i ett hus och två män kommer dit och blir våldsamma. Jag räds ej och dödar båda två. Jag stryper den ena som var en seg jävel med senig nacke, jag visste liksom inte när jag skulle släppa. Den andre slår jag ihjäl på något vis. Sen går jag ut och ringer upp polisen och erkänner precis vad jag gjort.

* Jag är på något sorts läger. Är vuxen men ändå ett barn. Vi springer omkring i en hall och leker lekar. Det är erotiskt laddat. Jag hör någon gråta och följer ljudet. Frida står mitt på en väg utanför och jag får dåligt samvete för att jag lekt och glömt av henne. (färdiganalyserad)

* En zigensk tjej som jag gick i högstadiet med dog i cancer. Hon hade lekt i hallen med oss tidigare på dagen och jag blev helt paff att hon var sjuk. Hon hade begravning med öppen kista, hon hade kapade ben, så man såg torkat kött och hennes benpipor, lite som Bockstensmannen. Hon hade en rosa Gantmössa på sig. Jag grät och blev välsignad av den syrianska prästen samtidigt som jag gjorde korstecknet fel håll mot bröstet. Det var massa betydelsefulla människor på begravningen och jag fick värsta redaktörsjobbet av en av dem.

Jag gillar faktumet att jag alltid minns mina drömmar och att de är så skumma. Om jag vore konstnär hade det kunnat bli fina tavlor. Dock ej akvareller med björkar och ängar små.

Posted on 25 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

