Alternativ livsstil

Charlotte håller på att blomma ut. Hon är i full blom nu med frökentröja som först såg ut som en amerikansk Rudolf-med-röda-mulen-tröja från Ensam Hemma ett. Sen drog hon ut den och den blev kubistisk. Picassos favoritgenre.

Tjejen på tröjan är jag. Hon är fridfull och gråter. Men hon vet inte för vad. Jag har heller ingen röd slinga – och tänker aldrig ha.

Jag var på en bank i dag också. Varför finns det banker? För att de ska damma? Man kan inte göra ett skit på bank ju. Så står de där i kassan och står för det. De står helt och hållet för att de inte duger till ett jävla skit. De bara jobbar där, men de kan inte stå till tjänst. ”Allt kan göras från din internetbank” MEN STÄNG OCH GÅ HEM DÅ?

Man lär sina barn att bagare bakar, poliser grisar omkring och banker har pengar liksom. Nu är det inte så. Snart kan man inte heller lära sina barn att får har ull heller. Nej, för fåren skall bara gå runt. Utan att behövas.

Allt skall finnas, till noll nytta. Jag börjar bi trött på det.

Posted on 30 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Men jag har en helt vanlig dunjacka. Tröjan är också mainsteam den. Inhandlad på Zara för tre år sedan, asbillig på rea när jag jobbade där. Folk skrattade åt den redan då.

Kommentera

