Black sabbath

Jag sitter i Bergsjön. Umgås med mitt gudbarn som lärt sig sitta i en egen barnstol. Hon balanserar med hövvet som en black cobra och muckar fram emot mig. Jag känner i alla fall stort älsk till Liv. Hon är fin och välsvarvad. Väluppfostrad kan man säga. Jag leker gärna att jag är hennes mamma i smyg. Jag drömmer ofta att jag smygammar henne.

Jag och Panilla såg en mamma i burka också. I pulkabacken. Hon gjorde någon slags flying eagle under klänningen. Vi skrattade faktiskt åt det, fast det är som makaroner i svensk kost att ha burka i Bergsjön. Liksom vardagligt och inte så udda. Vi undrar om hon gör sig i ordning innan hon går ut eller om hon är nyvaken hela tiden?

Vi kallade henne för Black Sabbath, Flying demon och en hotfull svart svan som vill försöka deportera den vita svanhanen från sitt revir.

Jag är glad i dag. I dag är det sol i sinnet. Jag omger mig av väldigt fina människor kom jag att tänka på. Det känner jag ofta numera. Hur lyckligt lottad jag är över alla som stöttar och kommer med fina erbjudanden. Vissa skall köpa andelar i dyra fåtöljer åt mig, andra vill ge mig en riktig renfäll. Sen finns de dem som säljer sina bilar med vinst och erbjuder mig möbelpengar. Vissa åker till Thailand och ber mig hojta om jag vill ha något därifrån eller om jag behöver hjälp med flyttning och tapetsering.

Jag älskar livet!

Nu skall vi försöka göra något åt Panillas utseende. Hon vill ha dreads. Hon har sett likadan ut sen 03.

Posted on 30 november, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

