Lucka 3 – mina föräldrar

Jag har en kvartett föräldrar. Ingen kvadron. För det vet jag inte vad det är för någe.

Min mamma (barnskötare): Hon är skitbra på att disktrasa saker (helst barnbarns munnar i smyg), tejpa sina byxor när de gått sönder, sjunga ”Stad i ljus”, tandtråda sin mun på offentliga platser, missbruka nässpray, prata om sin empati för djur, fylla i papper till diverse byråkratier och cykla. Hon såg ut som Joey tempest i ungdomen och i nuläget som en liten vältränad shetlandsponny.

Min pappa (egenföretagare, bygger montrar): Finsk entreprenör som jobbar för mycket, han har strikta värderingar och mycket fokus, fast på fel saker. Det är liksom skit samma att husnycklarna är borta, men om Nordkorea och Sydkorea bråkar lite blir han lite orolig. Han kan tänka sig att köpa Uggskor och gillar att knäcka bäckenben på vilt. Lögner är det värsta han vet och han vänder sig aldrig om efter tjejer fast han är skitsnygg för att vara 47 år. Hångel på Tv är pinsamt och blues rockar fett. Här är han:

Min bonusfar (jobbar på Lindex centrallager): Lelle. Han ligger i soffan och gillar att ha shorts på sig och tribal t-shirts, mitt i vintern. Han har också en v70 med tonade rutor och påminner om Farbror Melker. Alla barn älskar honom. Han älskar glass och jordnötter med chokladsås på. Han gillar inte att prova byxor och har aldrig gjort skillnad på sina två söner och mig. Ibland tappar han humöret och kan bli lite halvvåldsam, han är bra på att busvissla och sjunga Björn Afzelius. Här är mamma och Lelle.

Min bonusmor (Barnskötare med stort B): Anne. Vi började komma överens för två år sen. Innan det var vi som Emil och Lina i Lönneberga. I dag är det hon som håller i umgängestrådarna och frågar om jag behöver pengar eller annat nyttigt som änka tänkte jag säga. Jag menade som skild. Anne är huslig och rädd om skinnet. Hon vill gärna hålla sig snärt och gillar stavgång och planteringar.

Det var lite parents.

Posted on 2 december, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

