Lucka 6 – Min dag

Vaknade hos Michaela med njurvärk. Medicin ej hjälpt? Lämna på dagis. Glatt barn. Fint barn.

Sen kallade mitt vaktmästarjobb på mig. Jag tog emot en dubbelsäng och skruvade på silverben. Undrade lite hur fan en sängjävel kan kosta tiotusenspänn. Det är ju lite brädor, stopp och såna där häftapparatsskjut och nåt mjukt. Bolsterdun.

Vaktmästarn fortsatte till Bauhaus och köpte resterande kakel. Jag hade med mig ett gudbarn som är värt mer än guldnougat.

Jag undrade sen hur fan man kan BETALA för en gran. Alltså för nåt som finns i skogen. Det är ju asdumt. Som att betala för sten, det är lika dumt.

I vår familj är det tradition att sno gran. Det har vi lärt oss från Sunes Jul. Allt som är okej i Sunes Jul är okej på riktigt.

Sen fick jag redig njursvikt och gick och la mig. Michaela erbjöd sig sin njure om jag skulle behöva. Det är en redig vän det.

 

Posted on 7 december, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

