Hemlösa

Hemlösa har Facebook, men ingen värme om natten. Det tycker jag är lite surrealistiskt. Förr hade bara rika, coola människor dator och sånt. Internet var det tuffaste man kunde ha 1994.

Jag gillar inte riktigt när sekundära behov täcker de primära. Att man kan ligga under Götatunneln och frysa nästan ihjäl. Men man har ändå Facebook.

Man finns ju skitmycket om man har FB. Men skall man liksom då få bo i kall vinternatt utan mat i magen?

Då hatar jag livet. När en hemlös surrar runt i värmen på Facebook som alla andra, ingen annan känner av klimatet i den hemlöses närvaro. Alla befinner sig i samma rum. Men Hemlös fryser. Jag vill inte prata med någon som ligger och fryser i en säck. Eller vill jag det kanske? Är det kanske lite umgänge som hjälper i kölden? Att få synas lite och kanske hitta en gammal skolkompis?

Kom hem till mig. jag har brasa. Vi skiter i Facebook och värmer oss. Kärlek till Er kämpar! Man vet aldrig själv vart man befinner sig om livet vänder.

Posted on 14 december, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

