Samblogga (uttalas som Sambukka)

Det är ingen permafrost mera. Jag vet inte riktigt vad det är, men det finns inte så mycket snö mera. Min veranda visar sig nu. Innan var det ett fullagt pussel av snö och is, nu fattas det bitar i pusslet och koltrastens läten för mig närmre valborg, då skall man bli påsatt på bilhuvar och kissa på syrenbuskage. Jag känner att en infektion närmar sig, det stramar i bäcken och svank. Jag har hyvlat mig på tummen med nåt så köttig yta har uppenbarats. Värre en Jesu blodutgjutelse. Som trettondagsafton ser tummen ut.

Jag har ju varannan veckaumgänge med mitt barn nuförtiden. Det blir som en festival. Man får längta och känna inspiration. Man vill laga mat fast det bara är fishpinnar.

Pernilla satte nyss en rischoklad i tanden. Hon har ett tomrum kan man säga. Katlagrotta, Karmafallet och Borkafäste i ett. Ett hatrick som heter duga. Kato och Tengil krigar om landyta och det bildar svavel och kiselångor.

Ingen förstår oss, Mig och Pernilla. Efter förklaringar trillar ofta pengen ner och vi verkar rätt sunda.Om ni bara visste hur flinka vi är egentligen.

Posted on 9 januari, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

