Hundar

Jag lyssnar på Eros Ramazotti nu. Han får mig att tro på kärleken. Inte den där lek och spelkärleken. Utan på den där riktiga, där man inte tröttnar på varandra. Disneykärleken. Där de sanna kärlekskyssarna delas ut. Såna man inte får virus och sånt av.

Jag gick förbi en jävla hund förut. Ful som in i helvete. Då tänker jag: ”Tänk att den hussen älskar sin hund” Vafan… Hunden såg ut en hyena med hiv. Ena ögat var blått och det andra var brunt, det såg ut som det regnat granatsplitter på honom.

Hur fick han den hunden och hur ser det ut hemma när de gosar? Jag kände mest för att köra över skiten och skrattande burna därifrån. Sluta mata hunden när den är så ful liksom. Lås in den och njut av ylet. Inte ens hundögon hade fått mitt hjärta i brand.

Jag är skitmycket djurvän, men ibland blir jag skitförbannad på såna med blandisar som ser ut som Baltikum.

Posted on 1 februari, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

