Romantiskt

Det har hänt nåt romatiskt. En stor stark man har inte stått utanför min dörr i regnet och bett mig öppna.

Men jag och min bästa kompis och andra hälft Panilla, har fått halsfuss tillsammans. Jag har varit krasslig i några dagar och i dag brast det för mig då jag tröttnade på att ha ett trosskydd i halsen. Panilla ringer mig och säger att hon såg ut som en dansk salami i sin.

Där satt hon på sin VC i Bergsjön, och jag på min i Partille och fick våra recept, det fattades bara regi och en Barry whitelåt.

Jag skojade med läkaren och frågade:” Jaha, blir det Subitex nu då”? (abstinensmedicin för heroinmissbrukare). Han kliade sig i håret och slog i FASSen, alltså undrade om jag kanske skulle ha det ändå. Sen skrev han ut Kåvepenin. Som för det första är en skitpenicillin säger min mamma, och för det andra ger mig nässelfeber med svullna fingrar och afrikanska läppar. Jag kunde lika gärna gått hem och tuggat på min Monsieur Bleu Gorgonzolaost som förmodligen är mer penicillin än Kåvepenin.

Detta tävlade vi om nu, jag och Panilla. Hon skulle äta TRE tabletter om dagen, och jag kontrade med hela FYRA.

Men vi delar bannimej på allt i livet. Sjukdomar och dysterheter. Inte en endaste dag skall jag egentligen leva utan den där Panilla!

Det här är sex år sen. Då pantade vi tomglas för att ha råd med inträde till disco. Jag drack även alko då, och hade ögonskugga.

Posted on 1 februari, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

