Taxi Göteborg

Jag sitter på ett inrökt fik med bård och fejkpanel på väggarna. Barbro eller Anki som äger fiket verkar gilla John Silver och schäfrar.

Det sitter också ett gäng taxichaffisar här. De pratar Facebook, sjutillhållarlås och cylindrar. Alla har de frisyrer som ser ut att heta ”Dick”. Antlingen är man singel som fan och äter färdig Tagliatelle varje dag eller så har man familj och Kabehusvagn. Jag undrar skitmycket vad de har för personliga problem. Vem får aldrig knulla? Vem lever på runken? Vem fick stryk som barn och vem har en alkismorsa? Vem av dem känner nån som jag känner?

Jag har så mycket att prata med alla om känner jag. Vart jag än kommer, känner jag att jag också vill vara med och prata.

Jag känner mig utanför.

Posted on 1 februari, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

