Jag gör inga scoones nu

Panilla köpte scoonesmix som man blandar med vatten. Jag tänkte inte göra scoonesen från början för man får bara skäll över hur man gör här. Man tar fel verktyg, fel skål, vispar fel och så. Hon är the cookingmaster.

En skål i plast eller en i porslin eller glas eller varför inte trä! Skål som skål. Deg skall vispas och görs lika bra i vilket som. Men jag tog den i keramik-nåt och hon sneglade på mig och jag såg att hon tänkte att nu minsann gör Jennie fel.

Nu släppte jag skålen och sket i att baka. Jag tänker inte baka nu. Nu försöker hon fostra mig och säga att det minsann kommer bli görgoa scoones för att lura in mig med uppmuntran.

Reglelrätt hushåll det här. Principfast.

” Man tager vad man haver” är ett gott uttryck. En gång bredde jag en macka med en gaffel. De var moraliskt fel minsann, men det gick lika bra.

Posted on 4 februari, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Jamen det är väl klart jag gör! 🙂
    Wha´z up?

Kommentera

