Stormvarning

Jag läser Aftonbladet innan jag somnar varje kväll på mobilen. I förrgår läste jag att det skall bli storm. Men att det inte kommer påverka oss nåt. Bara lite vildare bris än vanligt i Måseskär.

Jag undrar då VAD I HELVETE den nyheten skall vara bra för? Jag gick ut i dag och det tog mig en millisekund för att hajja att: ” Jaha, i dag blåser det”

Om nu nyheten var till för de 5 fiskare som är är i Måseskär, så är den ändå onödig för de har sina mackapärer som de ser vind och väder på.

Jag förstår att man rapporterar om kuling om det skulle vara så att man riskerar att få en stol i huvudet eller om det är träd som skall blåsas omkull. Om det är förenat med fara.

Men när man skriver 1000 tecken om stormbyar som är ofarliga, tycker jag att jag som människa kan få märka själv att det blåser.

Posted on 8 februari, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

