Lotteri

Jag har lite svårt för att besluta mig ibland. Då åker lotterna fram. Det värsta är när man måste tänka för andra som inte kan tänka själva.

Typ bebisar och djur och sånt. Hunden är lite höftsjuk och gammal. Är det dags att avliva? Man skjuter på det för att man emotionellt inte orkar ta det beslutet när hunden ändå kan gå några mil till. Skall vi till Öppna förskolan med min guddotter i dag? Hon kanske hade tyckt det var kul. Hur fan skall man veta om hon hade tyckt det eller om hon skiter i det?

Jag kanske vill veta om mitt gudbarn är gay, om hon har politiska åsikter eller helt enkelt tycker något annat av värde.

Ett tips då är att skriva ner svar på lappar och lägga i skålen. Hunden får dra en lapp. Antingen blir det ja eller nej till avlivning. Då har den fått välja själv. Man slipper ansvara för beslutet. Han ville ändå det själv.

Guddotter drog nyss en nejlapp i skålen. Hon valde alltså själv att slippa öppna förskolan.

Vi slapp gå ut. Hon valde det själv.

Film 51, heter tydligen den här. Är det som Area 51?

Posted on 9 februari, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

