Ungdomen glider mig ur händerna

Min lillasyster är snart en nyvuxen. Det innebär att hon är ung och jag är gammal. Jag har varit vuxen länge. Jag är en brun banan. Söt och sliskig. Gröna bananer har tid på sig. De kan ligga ett tag innan de skall slängas. Man kan lämna hemmet i tre, fyra dar utan att frukta bananflugor. Jag, den bruna bananen kan inte ligga i mer än två timmar. Då kommer flugorna.

Jag kallas ”Moas trettioåriga syster”. Jag får inte sitta längst bak i bussen mera. Jag ser att det viskas på morgonen. Det sägs: ” Där är Moas syrra, erkänn gammal, hon e typ 40″

DE VET INTE ATT JAG ÄR ROLIG OCH SKÖN FORTFARANDE! JAG ÄR ERFARET KÖTT SOM KAN GE NJUT ÅT HÖGER OCH VÄNSTER! Jag kan allt om chinos, PT:s och bloggar.

Jag har ändå åldrats med värdighet, men jag stör mig på att jag var mindre smart när jag var mer ung. Tänk om jag visste att man skulle göra slut med killar som låg omkring på Skåneslätten. Tänk om man förstod att man kunde allt man ville, bara man ville tillräckligt.

Nu har min syster givit mig tips på hur jag kanske kan få tillbaka platsen längst bak i bussen. Här följer dem:

  • Man skall läsa Style By Kling bloggen. ( handlar den om Kling och Klang?)
  • Jag ”bör” veta hur de senaste skorna ser ut från Fiorucci. Yes, jag kunde stava!
  • Antingen måste jag veta lite om segling eller golf om jag vill ha in en fot. Att man kan segla en twentyniner och att det är bra att ha noll i handikapp i golf. Fastän jag vet att det nog är bra med noll handikapp i livet i allmänhet. Vem fan vill ha handikapp?
  • Håkan Hellström skall man gilla utan att behöva det.
  • Man skall ha Primeboots.
  • Inte för mycket smink, inte heller för lite. Gärna fin hy. Flawless.
  • Man skall vara indie med tjuvmössa och säga ”ba” mycket. Man skall veta saker om sånt, såna gamla artister.
  • Man skall vara chill och skön, och inte tycka för mycket.
  • VERKLIGEN inte känna.
  • Man skall veta allt om lattar på Espressohouse (dödssynden är om man säger expressohouse). Gärna om blattar också, fast då måste man vara indie och då är man tuff. Är man asindie är man inte tuff. Är man lite fegindie då är man tuff.
  • Man måste åka till Bad Gastain (jag säger Bangelschtain) och få skidor av sin farmor i julklapp. De nyaste Rossignolsen, det är som Rolls Roys i Amerika. DÖDEN är mjukisbyxor om det inte är Juicy Couture.
  • Det finns tre genres. Fin, Indie eller ”inne”.

Jag tror jag skjuter mig nu. Åtminstone i benet.

I kväll skall jag på Zumba.

Posted on 17 februari, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

